středa 10. června 2020

Velká voda

... přišla a zase odešla.



Fotky jsou z včerejšího dopoledne. Voda už opadla, ale na Uničov je stále zákaz vjezdu, silnice je stále pod vodou. Využila jsem zákazu a jela se s kočárkem podívat tímto směrem (jiné silnice jsou plné díky objížďce a na polňačky, jak vidíte, se nedá). I přes zákaz to občas nějaký dobrodruh projel.



Fotila jsem jen mobilem.



U nás ve vsi to zalilo jen pár sklepů a garáž. Ale v 2 km vzdáleném Šumvaldě povodeň řádila. Taková chvilička a tolik slz a práce...



Poprvé jsem viděla křečka polního. Teda utopeného. Dnes je silně ohrožený, zákonem chráněný. Tady na Hané jich je, myslím, dost. Ale jsou místa, ze kterých se tento někdejší škůdce ztratil úplně. Překvapilo mě, jak je veliký. Nějakých 30 centimetrů.







Dnes mi dorazí děti. Včera jsem pekla první letošní třešňovou bublaninu, tak jdu prostírat. A budu se těšit na to slibované sluníčko. Zatím tu je stále tma jak v pytli a deštivo.

Moc vás všechny zdravím.


Romča

6 komentářů:

  1. Jsme malá země a jaké jsou rozdíly v množství spadlé dešťové vody.U nás kousek od Krkonoš jen tzv. pršelo. Ani moc intenzívní déšť to nebyl. A u vás takové nadělení !
    Klidné dny- sluníčkové, Romi!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, taky občas koukáme - u nás obvykle neprší a bývá tu hrozné sucho a třeba v nedaleké Mohelnici prší, mraky jdou z toho směru vidět často. Voda je zapotřebí, jsem ráda, že je letos deštivo, jen ty přívaláky jsou někdy pořádný sešup. Tady si nikdo z místních tohle nepamatuje, nestává se to tu. Moc, moc zdravím :-) Romča

      Vymazat
  2. Smutné záběry... :( nejen na toho křečíka. :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabi, i to je život. My máme opravdu velké štěstí, že se nás to přímo nedotklo. O to horší je mít sousedy, kteří skončili pod vodou.

      Vymazat
  3. Bydlíme u řeky, vody bylo plné koryto, ale naštěstí se nevylila.
    Na mrtvého sysla je smutný pohled.😢
    Přeji sluníčkové dníky.🌞

    OdpovědětVymazat
  4. Našel jsem Mr. Pedro na blogu od někoho, kdo ho doporučuje každému, kdo hledá půjčku. Byl jsem tak nadšený a motivovaný být v této pozici finanční svobody, protože moje rodina hladověla, oslovil jsem pana Mr. Pedro v žádosti, kterou jsem mu řekl, můj životní příběh o finanční situaci, pošle mi formulář žádosti, abych vyplnil své údaje, což jsem udělal, poté, co mi poslal smlouvu o půjčce, předal jsem ji svému právníkovi k vyřízení podívejte se a poraďte mi jak dál. Podepsal jsem smlouvu o půjčce poté, co byla moje půjčka schválena před několika hodinami, banka mě kontaktuje ohledně převodu prostředků a poplatků, které musím uhradit na přepážce banky. bylo velmi příjemné pracovat s panem Pedrem a velmi mu děkuji za pomoc, kterou mi poskytl a která opravdu pomohla mé rodině hladovět. Kontaktujte prosím Mr. Pedro na e-mailu: pedroloanss@gmail.com, protože je vždy zaneprázdněn, ale mají s ním také dalšího profesionálního spoluhráče.

    OdpovědětVymazat

Když vám život rozdá karty

... nezbývá, než s nimi hrát. Ať už jsou jakékoli. Hodně věcí ve svém životě ovlivníme sami - svým přístupem, svým konáním, svým náhledem na...