úterý 5. května 2020

Réna

je rozhledna, která je také nazývána Rozhlednou Alfonse Muchy.



Vypíná se nad Ivančicemi a je věnována jednomu ze dvou slavných ivančických rodáků. Tím druhým, na kterého jsou ivančičtí pyšní, je Vladimír Menšík. Obě persony mají své muzeum na náměstí v budově infocentra.



Byť je Réna nízkou jednopodlažní stavbou, nabízí půvabný pohled na Ivančice a blízké okolí.





A v nedávné době se o zvelebení místa a o připomenutí postavy Alfonse Muchy postaraly umělecké duše ze Stříbského mlýna (místně "Skřípáku", jak mi tu jednou psala Jana - Jani, zdravím ;-) ).













I sběratele vizitek do Wanderbooku Ivančice potěší. Krom vizitky městečka samotného, můžete nasbírat hned dvě zmíněná muzea v jedné budově (teda až nám je otevřou) a svou vizitku má i Réna :-)



Kdo měl možnost zakusit atmosféru tohoto městečka, možná mi dá za pravdu, že má své kouzlo. A že nebude náhodou, že se právě tady zrodili takoví umělečtí velikáni :-)

A příště už zase něco necestovacího, slibuju :-D

Hezký večer - u nás propršený, ale to u nás vítáme a radujeme se se zahradou.


Romča

5 komentářů:

  1. Romčo, to, že pochází Mucha z Ivančic jsem nevěděla.
    Z rozhledny jsou krásné výhledy na městečko i do jeho okolí. Udělali jste si hezký výlet i výšlap a máš z něj krásné fotky. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, taky jsem to nevěděla, dokud jsem tam s mužem nezačala jezdit (kousek je chata). Do nedalekého Moravského Krumlova by se měla vrátit Slovanská epopej, tu bych ráda viděla. Muchovy obrazy jsou úžasné, nezaměnitelné. Také se měj moc hezky a děkuju za návštěvu :-)

      Vymazat
  2. Člověk se stále něco dozvídá. Taky jsem nevěděla že Mucha pochází z Ivančic. Jeho Epopej jsem viděla v Praze- je to úžasné dílo !!!
    Z rozhledny je moc pěkný výhled,takže díky moc za fotky.
    Měj se moc hezky a klidné dny u vás!
    Hanka(bavi-mne-to)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já ji ještě neviděla, jen nějaké skicy, které jí byly podkladem. Ale v ivančickém muzeu je toho také dost vystaveno, včetně plakátů, které pro mě ve spojitosti s muchovskou klasikou byly docela překvapením. Jinak jsem moc ráda, že se fotky (a výlet) líbily :-) Moc děkuju :-) Krásný den. Romča

      Vymazat
  3. Úžasné fotky, zase jsem se kochala. V Ivančicích už nebydlím víc jak 25 let, ale Réna je ten park a "kopec" k tomu přírodnímu divadlu. Jestli pak i rozhledně začali říkát Réna, to už nevím. Ani netuším, jestli je dole v parku ještě ta hospůdka (kdysi ji vlastnil můj třídní učitel :-) Budeme se tam muset zajet podívat :-) A slavný rodák Menšík ...chodila jsem na Základní školu Vl. Menšíka, každý týden dávali v kabelovce jeho filmy ...upřímně jsem přemenšíkovaná :-( A. Mucha má svůj monogram vyrytý i v jedné lavici v kostele :-) jeho epopej jsem viděla jako malá a pamatovala jsem si jen, že to bylo obrovské. Teď jsme se na výstavu byli podívat, když byla k vidění v Brně. Mějte se krásně :-) Jana

    OdpovědětVymazat

Když vám život rozdá karty

... nezbývá, než s nimi hrát. Ať už jsou jakékoli. Hodně věcí ve svém životě ovlivníme sami - svým přístupem, svým konáním, svým náhledem na...