úterý 28. dubna 2020

Drobnými novinkami

... žijeme a radujeme se jimi :-)


Každý den se nám teď podařilo vyjet někam do přírody. Zvažovala jsem, jestli sem hodit fotky, ale zase to tu nechci zaplevelit monotématickými snímky z lesa - ačkoli je to nádhera evokující pohodičku a relax. Ale přeci jen ... Nicméně i v dnešních drobných novinkách se té zeleni pověnuju :-)


Takže - co je u nás nového:


1. Lipka a buky čekají na vysazení. Dovezli jsme si je z různých výletů. Stromečky z lesa jsou mnohdy už krásně natvarované - nepřízeň počasí a okus zvěře se podepíše na jejich křivolakém vzhledu a to je prostě to nej :-)




2. Zeleň. Na zahradě toho tolik roste a pučí a vylézá ... Začínám od nuly, nejtěžší fáze je udělat z trávníku záhon. Setí a sázení už jde. Takže o to větší radost mám třeba z právě lezoucích hrášků :-) Tyčky k nim jsme nasbírali v lese včera, motouzy už mám koupené, tak snad se brzy dostaneme k budování opěry.




Zahrádka doma se už třese na polovinu května, kdy se ta má zeleň bude moct přesunout na záhony. Něco prospívá, něco pomalu skomírá, protože je to vyseté už dlouho (ale podle instrukcí na pytlíku, tak nevím...). Ale z většiny mám radost a napoprvé jsem spokojená :-)



Těší mě i Coleus, kopřivěnka nebo chcete-li Africká kopřiva. Někomu se tyto rostliny líbí, jiný je zatracuje. Já je mám spojené s mou babičkou. Když vidím některé rostlinky, vzpomenu si na ni. A africká kopřiva je jednou z nich. Pěstovala jich spoustu kultivarů. Stačí odlomit větvičku a dát ji do vody, kde během pár dní pustí kořínky ... Teď už si ji takto budu množit sama. První várku mám ze semene. Kupovala jsem pytlíček s mixem kultivarů a nejrychleji jdou ty tmavě červené (fialové). Světlejším odrůdám to trvá déle. Těším se na ně. Ozelení mi zatím holou terasu, v zimě je budu mít na oknech jako pokojovky. Mají rády dost světla, jinak se vytahují a listy nejsou tak pěkně probarvené.







3. Klube se nový šátek. Zase z Muffinu. Spletla jsem to. Klubko má 2000 metrů, ne 1000, takže u předchozího háčkovacího příspěvku to budu muset opravit. Zase z toho bude nějaký třímetrovák :-D I když tady možná méně, vzorek dělá šátek do poměrně rovnostranného trojúhelníku, takže bude dost i do výšky. O celý i s návodem se zase samozřejmě podělím.



4. Žluté polštářky v obýváku - jsem nějak splácala dohromady během jednoho večera. Mám tu ještě další dvě látky na menší polštářky, které budou tyto doplňovat, ale ten čas ... Mít tak dny (a zejména večery) nafukovací :-D



5. Akvarelové barvy. Zatím bez fotky. Dnes mi je kurýr přiveze. Hurá, hurá, hurá! Budou obrázky :-) Po pátrání na internetu a čtení různých recenzí jsem vsadila na českou tradiční značku profesionálních akvarelů Umton. Tak ... teď ještě vytrénovat k profesionalitě ruku :-D To bude horší :-) Moc se na malování těším. Ještě musím dokoupit papíry vyšší gramáže. To, co mám doma, se mi bude po namočení kroutit, ale na první pokusy toho nelituji :-)


6. Akvárium. To je zas momentálně největší hobby a požírač času mého muže. Netušila jsem, že akvaristika je taková věda. On je navíc perfekcionista, takže je schopen akvárium hodiny čistit a leštit a přerovnávat kamínky a co já vím co ještě ... Kameny jsme nasbírali na jednom z výletů, voda je už napuštěna, filtr jede, teď prý nechat akvárko alespoň dva týdny jet, ať se vytvoří bakterie či co a pak tam přijdou ryby. Ty zatím vybíráme, ale asi to budou nějací tlamovci z afrického jezera Malawi. No, uvidíme. Těším se :-) Fotky časem dodám, zatím je to prázdné akvárko s pískem a šutry, ale i tak se na to kouká hezky :-)


7. Instagram. Založila jsem si ho hlavně kvůli sledování toho, co mě zajímá. Tak ráda chodím na blogy mnohých z vás a Instagramu jsem až dosud odolávala. Ale je fakt, že to, že se příspěvky mých oblíbenců zobrazují samy je mnohem jednodušší. Zatím jsem neměla moc příležitostí si to tam osahat, dala jsem jen jeden příspěvek s fotkami Nelči v lese, nějak se s tím snad časem naučím zacházet. Největším problémem je prostě ten čas. Když už na chviličku Heďa spí, tak vařím, umývám nádobí, peču nebo se na chviličku dostanu do zahrady. Na jakékoli mé záliby zbývá čas večer, když Heďa odpadne nadobro a to sedám k háčkování nebo jinému relaxu (pokud mi tu ještě netrčí nádobí nebo tak něco), ale protoře Heďa před šestou ráno vstává (a já s ní), nemůžu můj soukromý mejdan táhnout do jedné do rána. No, časem bude líp :-)


A to je z novinek tak nějak vše. Heďa má sice 7 měsíců, ale je taková pomalejší. Přetáčí se, občas popoleze (do stran, dozadu, dopředu to zatím moc nejde), zub zatím nemáme žádný, zatím nesedíme. Holky v tomto věku už byly úplně jinde, ale holt - každé dítě je jiné, má své tempo, svůj čas, ono to přijde a nemá cenu srovnávat, které dítě bylo lepší a rychlejší lezec, chodec, běžec, recitátor ... No ne? :-D

Mějte hezké dny.

Romča

4 komentáře:

  1. To víš, že Heďa všechno zvládne. Každé dítě je jiné. Jsi stále pilná jako včelička. Pěkně se Ti rostlinstvo ze semínek vyklubalo. Budeš mít co sázet.
    Jak vidím, tak to zase bude moc hezký šátek. Příjemně světle barevně laděný. Už teď to vypadá pěkně.
    Romi, tak žlutá kytka, kterou jsi veděla u mně na blogu a přivezla sis ji z chaty se jmenuje kamzičník.
    Měj se moc hezky a ať se Ti jen a jen daří.
    Hanka(bavi-mne-to)

    OdpovědětVymazat
  2. Romčo, ty jsi teda pěstitelka..., obdivuji. Já už sázím jen ty jahody a kytičky. Heďa je šikovná a určitě vše dožene, každé dítě je šikovné na něco jiného, tak buď v klidu. Instagram jsem si také založila a když jsem zjistila, že tam musím vkládat fotky jen z telefonu, přes počítač mi to nejde, tak jsem ho zase opustila. .o)
    Přeji krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
  3. Romi, Heďa určitě všechno dožene. Naše dcera seděla na osmi měsících, na deseti chodila a na šestnácti lezla po plotech.😉😃
    Zeleninka se ti krásně klube. Není nad vlastní produkci.😊
    Přeji krásné jarní dníky.😊🌷

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkný den Romčo,
    máte můj neskutečný obdiv, kolik toho stíháte! 😉👍
    Mějte krásný květen, Peťka 😉

    OdpovědětVymazat

Když vám život rozdá karty

... nezbývá, než s nimi hrát. Ať už jsou jakékoli. Hodně věcí ve svém životě ovlivníme sami - svým přístupem, svým konáním, svým náhledem na...